Yhdistystietoa

Yhdistyksen säännöt

Liity jäseneksi!

Yhdistyksen historiaa

Tammelan kuntavaaleissa 2017 ja 2021 ehdolla ollut Meidän Tammela -yhteislista on vakiinnuttanut asemansa Tammelan kuntapolitiikassa. Vuoden 2021 kuntavaalit osoittivat, että aidosti puolueisiin sitoutumattomille ehdokkaille on vakaa kannatus. Yhteislista sai molemmissa vaaleissa noin 10% kunnan äänistä, jotka takasivat ehdokkaille kolme valtuustopaikkaa kunnan 27 jäsenisestä valtuustosta.

Sitoutumattomien aseman vahvistamiseksi perustettiin Meidän Tammela ry, jonka perustamiskokous pidettiin 3.10.2021 Tammelan kunnantalon valtuustosalissa.

Aidosti puoluepolitiikasta riippumattomalle vaikuttamiselle on Tammelassa selkeää kysyntää. Rekisteröimällä yhdistyksen mahdollistamme Tammelalaisille matalan kynnyksen kanavan päästä vaikuttamaan kunnan kehittämiseen ilman puoluepoliittista sitoutumista tai esimerkiksi kuntavaaleihin ehdokkaaksi ryhtymistä.

Yhdistyksen jäsenten yhteiskunnallisten vaikuttamismahdollisuuksien lisääminen, yhteistyön edistäminen sekä kuntakulttuurin kehittäminen ja asukkaiden viihtyvyyden lisääminen ovatkin koko yhdistyksen olemassaolon ydin.